Förena nytta med nöje

En bra sak att tänka på när man ska skaffa presentreklam är att man vill att exponeringen och spridningen av varumärket ska vara så länge som möjligt. Så hur kan man göra detta på bästa sätt? Först av allt så bör man tänka på hur man kan få ut en produkt som folk använder inte bara en gång, utan två, tre eller flera hundrdownloada gånger. Saker såsom godis eller andra engångsprodukter har en bra effekt temporärt, men den varar inte så länge som den skulle kunna för samma kostnad. Pennor är en väldigt bra produkt, som används ofta, men folk har en tendens att byta ut pennor och pennor har en tendens att inte hålla så länge. Saker såsom muggar, glas, vattenflaskor, klistermärken, brandvarnare eller annat som folk inte tenderar att byta ut och som tenderar att hålla länge, har en långvarig effekt.

Förutom saker som har långvarig effekt i det avseendet att de används ofta, så bör man tänka på vad för typer av produkter som folk faktiskt tycker om att använda. Saker som ger folk någon sorts tillfredsställelse eller njutning. Det är här ordet nöje kommer in i bilden. Två saker ger en högre effekt av varumärkesspridningen om det finns nöje inblandat: Det ena är att om folk har kul eller njuter av att använda en produkt så är chansen högre att associationen med ditt varumärke blir positiv. Det andra är att produkten har högre chans att bli använd ofta.

Ta reda på vad din målgrupp tycker om och vad de gillar att göra och hur ofta de gör dessa saker. Ta reda på vad de gör mest! På detta sätt ökar du dina chanser att både sprida ditt varumärke och att exponera det flest gånger för samma kostnad. Detta är ett mycket effektivt sätt att göra reklam på.

Leave a Reply