Matcha produkten med årstiden

Om man ska ge sig kast med presentreklam så finns det, förutom de viktigaste aspekterna, en hel del lite mindre detaljer som kan vara väldigt viktiga att tänka på innan man slutför lanseringen av sina presentprodukter. En av depromotionalproducts__8444_1ssa saker är årstider. Var bor din målgrupp? Vad finns det för årstider där de bor och när inträffar dem? Den ultimata produkten, långsiktigt, är nog den som folk använder året om, oavsett väder och oavsett vind. Däremot så finns det produkter som sticker ut i det avseendet att det används mycket oftare under en särskilt årstid, vilken skapar möjligheter för dig att trycka på produkter i rätt tid, för att konkurrera ut andra företags försök att nå ut med sina liknande presentprodukter som du försöker med.

Några exempel på produkter som används flitigt under vissa årstider är kepsar på sommaren, isskrapor på vintern, paraplyer på hösten och kanske särskilda glas på våren. Allt beror på målgruppen och var de bor och vad de gör i sin vardag. Huvudtanken här är att hitta någon produkt som används mer än alla andra, just på grund av årstiden som råder. Folk kommer alltid att använda kaffemuggar om det gillar att dricka kaffe, men de kanske använder kepsar på sommaren under hela dagen, medan de kanske endast använder kaffemuggen på morgonen.

Kombinera ditt tänkande på målgrupp med årstid. Försök att addera in det faktum att andra företag försöker göra samma sak som du och ta sedan till dig ditt kreativa tänkande som leder dig till produkter som kan sticka ut under en viss årstid medan andra företag fokuserar på mer generella produkter som används året om. På detta sätt kan du även fånga den starkaste uppmärksamheten under en viss årstid som sedan leder folk till att välja dig före andra, vad de gäller de mer generella produkterna, när nästa årstid kommer.

Leave a Reply