Var kreativ med din design

När man känner att man har koll på vad ens målgrupp är, vad ens målgrupp gillar att göra, hur ofta det gör vad och därmed vad för produkter man ska satsa på att ge bort eller sälja till butikerna inom ens bransch, så är det dags att börja fundera på hur man ska utforma sin design på sina tryck på dessa produkter. Det räcker nämligen inte alltid med att bara ha ett tryck med sin logga på en produkt, för detta garanterar inte uppmärksamhetentarget som man är ute efter. Så vad bör man göra?

Till att börja med så måste man förstå att ju bättre eller ju kreativare ens tryck är desto högre är chanserna att man får uppmärksamheten som man är ute efter. Hur gör man då detta på bästa sätt? Man kan anlita en designer för att få ut det mesta av sina idéer. Man kan även anlita artister eller konstnärer om man vill ta det steget längre. Men om man inte vill lägga pengar på dessa saker så man kan åtminstone leka lite med idéer och olika variationer av vad man ska trycka.

Om man redan har en riktigt fin logga som symboliserar sitt företag så kanske det kan räcka långt. Har man inte detta så bör man kanske fundera på att addera saker runtomkring sitt namn i trycket. Här kan man även fundera på vad som skulle kunna passa in i produktområdet som man jobbar med. Om du exempelvis ska trycka kaffemuggar så skulle du kunna designa någon sorts kreativ kaffeböna som känns unik och som därmed fångar folks uppmärksamhet.

Man skulle även kunna använda sig av repetition. Repetition är modern av kunskap säger man, men repetition är även modern av uppmärksamhet. Om någonting repeteras om och om igen så är chanserna högre att det stannar i folks medvetanden. Testa att göra inte bara ett tryck av din logga eller ditt företagsnamn på din produkt, utan två, tre, fyra eller tjugo gånger om. Det viktigaste är att man är kreativ och inte gör samma sak som alla andra!

Leave a Reply